Grafik işlemci dünyasında Nvidia, yüksek performans, geniş özellik yelpazesi ve güçlü marka tanınırlığı ile pazara liderlik ediyor. Yapay zeka ve makine tahsili temelli teknolojilerdeki gelişmiş tahlilleri sayesinde Nvidia, bilhassa tüketici pazarında öncü pozisyonda bulunuyor. Lakin AMD, bu dengesizliği yakında değiştirmeyi amaçlıyor.
AMD’nin Nvidia’yı yakalama hamlesi
Aktarılanlara nazaran AMD araştırmaları şu anda nöral ağı çözümleri aracılığıyla RDNA GPU’larda gerçek vakitli yol izleme elde etmeye odaklanmış durumda. Nvidia, yapay zeka takviyeli manzara yükseltme ve gürültü giderme için DLSS teknolojisini kullanırken, AMD’nin son araştırmaları da emsal bir tahlili hedefliyor. Bilhassa, hudutlu ışın örnekleme nedeniyle oluşan parazitli manzaraları temizlemek için nöral gürültü giderme algoritmaları üzerinde çalışıyor. AMD’nin yaklaşımı, sahne ayrıntılarını tekrar inşa ederken gürültüyü gidermeyi hedefliyor ve bu da Nvidia’nın DLSS 3.5 ile sunduğu Ray Reconstruction tekniğine misal bir metot olarak öne çıkıyor. Bilindiği üzere yol izleme, her piksel için binlerce ışın hesaplaması yapılmasını gerektiren, kaliteli görseller elde etmek için kullanılan bir prosedür. Bir sahne, ışığın birçok farklı yüzeye çarpıp yansımasıyla detaylandırılırken, alınan her örnek pikselde farklı renk sonuçları ortaya çıkabilir. Bu sistemi gerçek vakitli oyunlara uygulamak ise süreç sayısını kıymetli ölçüde azaltmayı mecburî kılıyor, fakat bu da parazitli (gürültülü) manzaralara neden oluyor.
AMD, bu sorunu nöral ağ dayanaklı bir tahlille gidermeyi amaçlıyor. Nöral ağ, manzaradaki gürültüyü azaltırken sahne ayrıntılarını tekrar oluşturmayı hedefliyor. Geniş bir pencereden baktığımızda AMD, yapay zeka ile gürültü giderme ve manzara yükseltme süreçlerini tek bir nöral ağ tahlili içerisinde birleştirerek kullanıcılarına yüksek kaliteli, gürültüsüz ve super-sampling uygulanmış görseller sunmayı amaçlıyor.