Evinizdeki Airfryer casusluk yapıyor olabilir

Akıllı aygıtların günlük hayatımıza olan yararları tartışılmaz fakat bu aygıtlar bilgi güvenliği konusunda yeni bir risk alanı da yaratıyor. Birleşik Krallık merkezli tüketici muhafaza kuruluşu Which?, yaptığı bir araştırmada airfryer (fritöz) modellerinin kullanıcıların datalarını üçüncü taraflarla paylaştığını ve hatta Çin’deki sunuculara bilgi aktardığını ortaya koydu.

Airfryer’ınız casus olabilir

Which? tarafından yapılan araştırmanın bulguları, bilhassa Xiaomi ve Aigostar marka airfryer’ların kullanıcı datalarını Çin merkezli sunuculara gönderdiğini gösteriyor. Which?’in incelemesinde airfryer’ların yanı sıra akıllı saatler, akıllı hoparlörler ve akıllı televizyonlar da yer aldı. Test edilen aygıtların tamamında, kullanıcıların hassas bilgilerini toplamak için çeşitli müsaadeler talep edildiği görüldü.

Esasında bu, daha geniş bir saklılık meselesinin yalnızca görünen bir tarafı. Artık birden fazla akıllı aygıt hiçbir mana tabir etmeyen müsaadeler istiyor. Örneğin birtakım airfryer’lar kullanıcıların cinsiyet ve doğum tarihi üzere bilgilerini istiyor. Hatta uygulama kurulumları sırasında aygıtların kullanıcıların telefonlarından ses kaydı yapmasına müsaade isteniyor, fakat bunun sebebi belirtilmiyor. 

Which? ayrıyeten incelediği markaları ve ilgili modellerini güvenlik açısından da puanladı. Test edilen eserlerin saklılık skorunun büyük bir çoğunluğu yüzde 50’nin altında kaldı.

Hoparlör ve TV’lerde de tıpkı sıkıntılar var

Which?, test ettiği aygıtların tamamında, kullanıcıların hassas bilgilerini toplamak için çeşitli müsaadelerin talep edildiğini tespit etti. Bilhassa Amazon Echo üzere tanınan akıllı hoparlörler, bilgi paylaşımı taleplerini reddetme seçeneği sunsa da, birçok aygıtın temel özelliklerini kullanabilmek için bir Amazon ya da Google hesabına bağlanmak zarurî. Kuruluş ayrıyeten Bose Home Portable hoparlörünün en az ön müsaade talep ettiğinizi lakin  Facebook, Google ve dijital pazarlama firması Urbanairship de dahil olmak üzere izleyicilerle dolu olduğunu söyledi.

Gizlilik kaygıları bunlarla da sonlu değil. Which? akıllı TV‘lerin “reklamlarla dolu ve kullanıcı datalarına susamış” olduğunu bildiriyor. Kuruluş, Hisense ve Samsung TV‘lerin heyetim sırasında posta kodu talep ettiğini ve bunun içerik yerelleştirmesi olduğunu söylüyor. Samsung’un TV telefon uygulaması ayrıyeten yüklü öbür tüm uygulamaları görebilmek de dahil olmak üzere sekiz riskli müsaade talep ediyor. LG ve Samsung aygıtlarının reklam ve bilgi takibi için Facebook ve Google üzere üçüncü taraflarla bağlantı kurduğu da aktarılıyor.

İlginizi Çekebilir:Hazar Ergüçlü ve Efe Çelik’in mutlu anları!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Canan Karatay’dan dubai çikolatası uyarısı!
Popüler yapay zeka ChatGPT’ye 1 Aralık’ta KDV geliyor
Samsung Galaxy Ring Türkiye’de satışa çıktı: İşte fiyatı
Android 15, işitme cihazını telefona bağlamayı kolaylaştıracak
Porselen makyaj nasıl yapılır?
Gün içinde rahatlayabileceğiniz küçük anları keşfedin!
Müzik İndir, Mp3 indir | © 2024 |