Şabekeye bağlı elektrikli araçlar, Avrupa’da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir


AB ülkeleri, net sıfır maksatlarına ulaşmak için güneş ve rüzgar gücüne büyük yatırım yapıyor. Lakin bu güç kaynaklarının kesintili doğası yüzünden, enerji depolama sistemlerinin inşa edilmesi ve şebekeye bağlanması gerekiyor. Bu noktada, elektrikli araçların bataryaları, fazla enerjiyi depolamak ve talebin yüksek olduğu vakitlerde şebekeye vermek için fonksiyon görebilir. Bu durum, yüzlerce milyar dolarlık batarya depolama sistemlerinin inşasının önüne geçmenin yanında, elektrikli araç sahiplerine de yarar sağlayabilir.
2040’da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir
Elektrikli araçların kullanımının artmasıyla, V2H (araçtan eve) ve V2G (araçtan şebekeye) sistemlerinin sağladığı çift taraflı şarj teknolojileri kritik bir hal almaya başladı. Transport and Environment (T&E) tarafından yapılan araştırma, bu yaklaşımın 2040 yılına kadar AB’ye yılda 22 milyar euro tasarruf etmesini sağlayabileceğini ortaya koyuyor.

AB, V2G sistemiyle güneş gücü kapasitesini de yüzde 40 oranında artırabilir. Fazla üretilen gücün elektrikli araç bataryalarında depolanması, 2040 yılına kadar AB’nin güç talebinin yüzde %9’unu karşılamaya yardımcı olabilir. Böylece, elektrikli araçlar depolama kapasitesine yatırım yapmadan 4. büyük elektrik tedarikçisi haline gelebilir.
Elektrik faturalarını yarı yarı azaltmaya yardımcı olabilir
Bunların yanında, çift istikametli şarj aygıtlarının kullanılması, elektrikli araç sahiplerinin yıllık elektrik faturalarını yüzde 52 oranında azaltmaya yardımcı olabilir. Tabi bu tasarruf oranı, pozisyona, aracın batarya büyüklüğüne ve araç sahibinin konutunda güneş panelleri olup olmadığına bağlı olarak değişiyor. Gerekli şartlar yerine getirildiğinde, bir elektrikli araç sahibi şarj maliyetlerinde yılda 780 euroya kadar tasarruf sağlıyabilir. Birebir vakitte batarya paketlerinin ömrünü de güzelleştirebilir. Daima şarj ve deşarj konusunda yaygın olarak duyulan tasaların tersine, bu yaklaşımın batarya paketinin optimum şarj durumunu müdafaasına ve ömrünü yüzde 9’a kadar iyileştirmesine yardımcı olacağı belirtiliyor.
Çift istikametli şarj aygıtları olağan şarj aygıtlarından 100 euro kadar değerli olmasına karşın, elde edilen yarar ile kısa müddette kendisi amorti edip kâra geçirebilir. Lakin bütün araçlarda V2G teknolojisinin olmaması, çift taraflı şarj teknolojilerinin belirli bir standarda sahip olmaması şuan için teknolojinin önünde pürüz oluşturuyor. Bu nedenle, AB’nin yasa koyucularının bir standart belirleyip teknolojinin potansiyelini açığa çıkarması gerekiyor.