Şabekeye bağlı elektrikli araçlar, Avrupa’da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir

Avrupa Ulaştırma ve Etraf Federasyonu’nun yaptığı bir araştırmaya nazaran, yenilenebilir enerjiyi sabit güç depolama tesisleri yerine elektrikli araç bataryalarında depolamak, Avrupa Birliği’nin 10 yıl içinde 100 milyar eurodan fazla tasarrruf etmesini sağlayabilir. Şayet meseleler çözülürse, elektrikli araçlar 2040’a kadar AB’nin elektrik tedariğinde 4. sırada yer alabilir.

AB ülkeleri, net sıfır maksatlarına ulaşmak için güneş ve rüzgar gücüne büyük yatırım yapıyor. Lakin bu güç kaynaklarının kesintili doğası yüzünden, enerji depolama sistemlerinin inşa edilmesi ve şebekeye bağlanması gerekiyor. Bu noktada, elektrikli araçların bataryaları, fazla enerjiyi depolamak ve talebin yüksek olduğu vakitlerde şebekeye vermek için fonksiyon görebilir. Bu durum, yüzlerce milyar dolarlık batarya depolama sistemlerinin inşasının önüne geçmenin yanında, elektrikli araç sahiplerine de yarar sağlayabilir.

2040’da yılda 22 milyar euro tasarruf sağlayabilir

Elektrikli araçların kullanımının artmasıyla, V2H (araçtan eve) ve V2G (araçtan şebekeye) sistemlerinin sağladığı çift taraflı şarj teknolojileri kritik bir hal almaya başladı. Transport and Environment (T&E) tarafından yapılan araştırma, bu yaklaşımın 2040 yılına kadar AB’ye yılda 22 milyar euro tasarruf etmesini sağlayabileceğini ortaya koyuyor.

Araştırma ayrıyeten, bunun AB’nin güç altyapısını çalıştırma maliyetlerinde yüzde 8’lik bir azalmanın yanında, 2030 ile 2040 yılları ortasında toplamda 100 milyar euro tasarruf sağlayabileceği iddiasında bulunuyor. 

AB, V2G sistemiyle güneş gücü kapasitesini de yüzde 40 oranında artırabilir. Fazla üretilen gücün elektrikli araç bataryalarında depolanması, 2040 yılına kadar AB’nin güç talebinin yüzde %9’unu karşılamaya yardımcı olabilir. Böylece, elektrikli araçlar depolama kapasitesine yatırım yapmadan 4. büyük elektrik tedarikçisi haline gelebilir.

Elektrik faturalarını yarı yarı azaltmaya yardımcı olabilir

Bunların yanında, çift istikametli şarj aygıtlarının kullanılması, elektrikli araç sahiplerinin yıllık elektrik faturalarını yüzde 52 oranında azaltmaya yardımcı olabilir. Tabi bu tasarruf oranı, pozisyona, aracın batarya büyüklüğüne ve araç sahibinin konutunda güneş panelleri olup olmadığına bağlı olarak değişiyor. Gerekli şartlar yerine getirildiğinde, bir elektrikli araç sahibi şarj maliyetlerinde yılda 780 euroya kadar tasarruf sağlıyabilir. Birebir vakitte batarya paketlerinin ömrünü de güzelleştirebilir. Daima şarj ve deşarj konusunda yaygın olarak duyulan tasaların tersine, bu yaklaşımın batarya paketinin optimum şarj durumunu müdafaasına ve ömrünü yüzde 9’a kadar iyileştirmesine yardımcı olacağı belirtiliyor.

Çift istikametli şarj aygıtları olağan şarj aygıtlarından 100 euro kadar değerli olmasına karşın, elde edilen yarar ile kısa müddette kendisi amorti edip kâra geçirebilir. Lakin bütün araçlarda V2G teknolojisinin olmaması, çift taraflı şarj teknolojilerinin belirli bir standarda sahip olmaması şuan için teknolojinin önünde pürüz oluşturuyor. Bu nedenle, AB’nin yasa koyucularının bir standart belirleyip teknolojinin potansiyelini açığa çıkarması gerekiyor.

İlginizi Çekebilir:Hazar Ergüçlü ve Efe Çelik’in mutlu anları!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Kekin içi hamur kalmasın! Herkesin yapabileceği 5 pratik çözüm
Golden Joystick 2024 adayları açıklandı: İşte yılın oyunları
Xbox Game Pass ücretsiz oyun günleri: The Division 2 ve daha fazlası
Hamilelikte ayaklardaki kaşıntının sebepleri
Evliliğin gizli anahtarı: Sağlıklı iletişim nasıl kurulur?
Windows 11 kullanıcıları dinamik duvar kağıdı özelliğinin akıbetini merak ediyor
Müzik İndir, Mp3 indir | © 2024 |