Yeni AB düzenlemesi: Google, siyasi reklam yayınlamayı durduruyor


YouTube’da da siyasi reklamlar yasaklanacak!
Google, Ekim 2025’te yürürlüğe girmesi planlanan TTPA’daki (siyasi reklamlarda şeffaflık ve hedefleme) siyasi reklamcılık tarifinin çok geniş olduğunu ve farklı AB bölgelerinde hangi içeriğin büyük ölçekte kısıtlanması gerektiğini muteber bir formda belirlemeyi zorlaştırdığını söylüyor. Arama devi, TTPA yürürlüğe girmeden evvel siyasi reklamları yayınlamayı durdurmayı planlıyor ve kararını değerlendirmeye devam edeceğini, önümüzdeki yıl zamanlamaysa ait daha fazla bilgi paylaşacağını söylüyor.
Google daha evvel mahallî düzenlemelere uyma konusunda misal problemler nedeniyle Fransa, Kanada ve Brezilya’daki siyasi reklam hizmetini durdurmuştu. Google duyurusunda, “Yasama süreci boyunca TTPA’nın potansiyel tesiri ve kimi gerekliliklerinin getirdiği zorluklar konusunda tasalarımızı paylaştık lakin düzenleme nihayetinde gerekliliklerine uymamızı sağlayacak gerekli netliği ve özgüllüğü sağlamada başarısız oldu” dedi.
Yaklaşan TTPA kuralları, çevrimiçi siyasi reklamların bir reklamla hedeflenip hedeflenmedikleri, reklamlar için kimin ödeme yaptığı, ne kadar ödeme yapıldığı ve hangi seçim yahut referandumla temaslı olduğu konusunda insanları bilgilendirmeye yardımcı olmak için açıkça etiketlenmesini gerektirecek. Reklam sağlayıcıları ayrıyeten kullanıcılara amaçlı siyasi reklamlar sunmak için onlardan açık müsaade almak zorunda ve belirli yaşın altındaki şahısların bilgilerini ve ferdî bilgilerini kullanamayacaklar.
Değişiklik ayrıyeten AB şeffaflık kuralları uyarınca siyasi reklam olarak nitelendirilen YouTube’daki fiyatlı siyasi tanıtımları da yasaklayacak.