Yeni ulaşım devrimi: Şasiden havalanan uçan araba dönemi başladı


Geçtiğimiz yıl birinci uçuşunu tamamlayan GOVE, Mart ayında Guangzhou’da düşük irtifada bir uçuş gösterisi yapmıştı. 11 Eylül’de ise Çin Sivil Havacılık Yönetimi tarafından, özel bir insansız hava aracı uçuş sertifikası alarak kıymetli bir kilometre taşını geride bıraktı.
Tek araç ile hem karada hem havada ulaşım

GOVE’nin şasisi, yalnızca uçuş kabininin iniş kalkış platformu değil, birebir vakitte bir taşınabilir şarj istasyonu olarak da fonksiyon görüyor. Uçuş kabini şasiden ayrıldıktan sonra, şasi yakınlardaki bir şarj istasyonuna yönelerek tekrar şarj olabiliyor. Uçuş kabini inişe geçtiğinde ise şasi, kabinle inançlı bir formda ilişki kurarak iniş ve şarj sürecini destekliyor. Aracın her iki kısmı da birlikte yahut birbirinden bağımsız olarak hareket edebiliyor.
GOVE’nin uçuş kabini, 6 eksende hareket edebilen 12 pervaneli ve 12 elektrik motorlu rotorlu yapıya sahip. Bu tasarım, uçuş kabininin azamî kalkış tartısının üçte birinden fazla kaldırma gücü sağlıyor. Uçan aracın iddiası uçuş menzili ise yaklaşık 200 km.
GAC, uçan araç GOVE’nin geliştirilmesine devam ettiklerini ve Çin sivil havacılık güvenlik standartlarına uygun hale getirmeyi hedeflediklerini duyurdu. Şu ana kadar 400’ün üzerinde uçuş doğrulama testi gerçekleştirildiği belirtiliyor. Firma, 2027 yılına kadar Çin’de iki yahut üç kentte uçan araç operasyonlarına başlamayı planlıyor.